روزان کیش

تور کیش

روزان کیش

تور کیش

عمارتی مجلل با باغی اروپایی شاپوری ها در شیراز

عمارت شاپور ها بنایی دیدنی در شیراز

عمارت شاپوری در باغی زیبا و جذاب در شیراز، خیابان انوری، روبروی خیابان اهلی واقع شده‌ است.  این عمارت فوق العاده زیبا یادگاری از دوره پهلوی اول می باشد که در تاریخ ۱۶ مهر سال ۱۳۷۹ به‌عنوان یک اثر ملی با شماره ۲۷۸۱ به ثبت رسیده است.

 مکان های دیدنی شیراز، عمارت شاپوری ها

تصویری جذاب از عمارت شاپوری ها

خانه شاپوری ها توسط معماری زبردست و معروف به نام استاد ابوالقاسم مهندسی از سال ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۵ ساخته شد. این عمارت مجلل متعلق به تجار بزرگ شیرازی به نام  «عبدالصاحب شاپوری» است. تا اوایل دهه ۷۰ هجری شمسی، خانواده شاپوری در این باغ عمارت سکونت داشتند ولی چند سال پس از اوایل دهه، خانه به‌صورت متروکه درآمد و کسی در آن سکونت نداشت.

 جاذبه های ایران، عمارت و باغ شاپوری

نمایی زیبا از عمارت مجلل شاپوری ها

  عمارت شاپور ی ها به همراه باغ در سال ۱۳۷۸ توسط سازمان میراث فرهنگی و  گردشگری خریداری شد و بعد از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۱ آن را به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهم و جذاب شیراز به گردشگران عزیز معرفی گردید.

 مکان های جذاب شیراز، عمارت شاپوری ها

عمارت باغ شاپوری ها در شیراز

این بنا در دو طبقه با زیربنای ۸۴۰ مترمربع و در زمینی به مساحت ۴۶۳۵ مترمربع به سبک معماری قاجاریه ساخته شده‌ است و جزو اولین بناهایی است که در آن سال‌ها با رویکرد آزادانه به معماری طراحی شده‌است. در زمان ساخت خانه شاپوری ها داشتن بالکن برای خانه ها و هم چنین داشتن پله ها در ایران غیر متعارف بود اما در این بنا هم از بالکن و هم از پله ها استفاده شد و این طرح و نقشه زیبایی خاصی به عمارت شاپوری ها بخشید.

 شیراز، عمارت شاپوری ها

بالکن عمارت شاپوری ها با طراحی زیبا

 برای ورود به این خانه لوکس شاپوری ها باید چرخش ۹۰ درجه‌ای در نمای شمالی این عمارت داشت. در نمای غربی عمارت ستون‌های مدور و منقوش گچی با کاشی‌کاری‌های طرح هخامنشی بر پیشانی ایوان فوقانی دیده می‌شود. برای دیدن ای بنای جذاب باید به شیراز سفر کنید و از نزدیک این عمارت مجلل را تماشا کنید. کیش جزیره ای زیبا و جذاب در جنوب کشور عزیزمان است که می توانید از شیراز با قیمت های باور نکردنی تور ارزان کیش از شیرازبه این جزیره سفر کنید و روزهای به یاد ماندنی را تجربه کنید.

 جاذبه های گردشگری ایران، عمارت شاپوری ها

طراحی زیبا سقف عمارت شاپوری ها

 باغ این عمارت زیبایی خاصی دارد در مرکز باغ عمارت شاپوری ها حوض پنج پربزرگ زیبایی وجود دارد که جلوه‌ای زیبا به باغ داده است. در واقع می توان گفت نوآوری‌های استفاده‌شده در باغ عمارت شاپوری آن را به یک باغ ایرانی اروپایی تبدیل کرده است.  در باغ شاپوری درخت هایی هم چون سرو، افرا، چنار، درخت انجیر، انار، نارنج، خرما و گل‌های رز و شمعدانی قرار دارند که جلوه زیبا و بی نظیری را به باغ بخشیده اند. بازدید عموم از این اثر آزاد است و در آن رستوران و کافی شاپ و نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری استان فارس دایر است.

 جاذبه های شیراز، عمارت شاپوری ها

رستوران در محوطه باغ شاپوری ها

 مکان های جذاب استان فارس، عمارت شاپوری ها

حوض پنج پربزرگ باغ شاپوری ها
 منبع:https://تورکیش-تورمشهد.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.