روزان کیش

تور کیش

روزان کیش

تور کیش

دره ای زیبا به رنگ بنفش در مشهد

دره ارغوان، دره ای زیبا با درختان ارغوانی رنگ در فاصله چهار کیلومتری طرقبه و در مسیر طرقدر به روستای کلاته آهن واقع شده است. این دره زیباییش را مدیون درختان ارغوانی می باشد این درخت بخاطر برگهای قلبی شکلش به در خت عشق معروف است. اگر میخواهید این دره زیبا را در اوج زیباییش ببینید در هنگام گل دهی آن به دیدن این دره بروید. درختان ارغوان با شکوفه های ارغوانی این دره  را به بهشتی بنفش تبدیل کرده است.  در انتهای این دره فوق العاده زیبا گردشگران می توانند چشمه های جوشان را ببینید و از بودن در این طبیعتی بی نظیر نهایت لذت را ببرنند.

 ایران، طبیعت بکر مشهد، دره ارغوان

شکوفه های زیبای ارغوان

 مکان های دیدنی مشهد، دره ارغوان

دره زیبای ارغوان

ارغوان درّه در ییلاقات اطراف شهر مشهد واقع شده و این یعنی همیشه در طول سال این مکان سردتر از آب و هوای مشهد است. بنابراین هرگاه عزم گردش در ارغوان درّه را کردید با توجه به آب و هوای مشهد، پوشش بیش تری را برای ارغوان دره در نظر بگیرید. این دره مکانی دیدنی و جذاب برای گردشگران تور مشهد از کرمان می باشد.

 جاذبه های مشهد ، دره ارغوان

دره ارغوان با چشمه های روان

از خصوصیات بارز دره ارغوان، تمیزی چشمگیر و قابل توجه کل دشت است. خوشبختانه در سال‌های اخیر پس از یک حرکت دسته جمعی یک گروه فعال محیط زیست، زباله‌های درون دره و دشت پاکسازی شدند.  این دره بخاطر بکر بودنش مورد توجه خیلی از گردشگران و توریستان تور مشهد می باشد.

 طبعت بی نظیر مشهد، دره ارغوان

دره زیبای ارغوان

در گذشته از شاخه‌های ارغوان به جهت ساخت و در واقع «بافت» سبد‌ها و ظروف خانگی استفاده می‌شده، از همین روی نیز به آن ارغوان‌بافی می‌گویند. تولیدات حاصل از ارغوان استحکام زیادی دارند و به نسبت محصولات حصیری ماندگاری بیش‌تری دارند. به جهت آماده سازی شاخه‌های ارغوان، ابتدا آن‌ها را در آب خیسانده تا ارتجاعی شوند و سپس به ساخت محصولات می‌پردازند.

 مکان گردشگری مشهد، دره ارغوان

طبیعت زیبای دره ارغوان
منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com/mashhad-tour

دره جن ها، دره ای خوف انگیر در یزد

دره جن ها یکی از مکان های مخوف و شگقت انگیز در استان یزد، در شمال شهرستان طبس و در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی واقع شده است. این دره دره ای زیبا و سکوت آمیز و حیرت‌انگیز که بومیان قدیمی آن را دره جن‌ها نامیده‌اند و آن را خوف‌انگیز و محل زندگی ارواح و جن‌ها می‌دانستند. به این دره کال جن ها نیز می گفتند. کال اصطلاحی است که به دره یا مسیر ایجاد شده به وسیله سیلاب‌ها و جریان آب اطلاق می‌شود.

 مکان های دیدنی یزد، دره جن ها

تصویری زیبا از دره جن ها

 با سفر به این دره شما با دیوار های بلند با نقش و نگارهای متفاوت و جذاب رو به می شوید که در طول هزاران سال و در اثر فرسایش و حضور سیلاب به وجود آمده است. با ورود به این کال وقتی بالای سرت را نگاه می کنی کمی از آسمان را می بینی و در بعضی قسمتها به دلیل نزدیک شدن این دیواره های دره تاریک می شود و ترسناک می شود .

 استان یزد، جاذبه های طبس، دره جن ها

دیواره های بلند دره جن ها

در این دیوارهای بلند این کال تونل ها و خانه هایی بنام خانه گبرها وجود دارند که توسط دست انسان ساخته شده اند و ساخت آن ها به دوره ساسانیان بر میگردد و محلی برای سکونت زرتشیان بوده است. کسانی که می خواهند این دره رمز آلود را از نزدیک ببینند باید استان یزد سفر کنند.  گردشگرانی که به دنبال مکان های جذاب برای دید و بازدید هستند می توانند ببا تور کیش از تبریز به جزیره زیبای کیش سفر کنند و از  مکان های دیدنی کیش نظیر  شهر زیر زمین کاریز،  کشتی دنا دیدن کنند و از سفر خود لذت ببرند.

 مکان های جذاب ایران، دره جن ها

فرسایش در دیواره دره جن ها

  در دره جن ها همیشه آب جریان دارد و آب خود را از منطقه شمالی کوه های شتری سر چشمه می گیرد و در جریان از این دره اشکال فرسایشی بسیار جالب و زیبایی را از جمله غارهای فرسایشی طبیعی، دودکش‌ها و تنور های جن و انواع فرسایش های ابی و بادی را در دیوارهای رودخانه ایجاد کرده است که برای گردشگران جذابیت دارد. در نقاطی از این دره  آبشارهای کوچک که در زبان محلی شلن (sholan) نامیده می شود وجود دارد . در جاهایی آب بصورت حوضچه هایی جمع شده که در فصل تابستان مناسب برای آب تنی و فرار از گرمای طاقت فرسای هواست و بالاخره در محلی این آب بوسیله راه آب و تونلهایی که توسط اهالی روستاهای پایین این منطقه ایجاد شده به داخل قنات هدایت می شود

 طبیعت بکر یزد، دره جن ها

جریان آب در دره جن ها

 جاذبه های گردشگری ایران، دره جن ها

زیبایی فرسایش دره جن ها

از جمله اشکال و مناظر فرسایشی که می‌تواند بی ربط به اسم کال جنی هم نباشد مناظر دودکش‌ها و تنورهای جن است. دودکش های جن؛ ستون های فرسایشی است که در دیواره‌ی رودخانه‌ها به علت فرسایش آبی ایجاد می‌شود. تنورهای جن نیز اشکال استوانه ای شکل فرسایشی است که به دلیل ورود جریان های آب سطحی به داخل دره و شدت فرسایش به صورت استوانه های توخالی در داخل رسوبات آبرفتی دیواره دره ایجاد شده است. بخاطر این اشکال پیشینیان این دره را دره جن ها می نامیدند. بکر بودن و دست نخورده بودن این منطقه باعث شده است که گردشگران زیادی از مکان های مختلف کشور و حتی کشورهای خارجی از این جاذبه بازدید کنند.

 مکان های جذاب طبس، دره جن ها

دره ای عجیب و غریب جن ها
منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com

نمایشگر ویدیو