روزان کیش

تور کیش

روزان کیش

تور کیش

ساحل کارون پوکت با منظره بکر و زیبایش

پوکت یکی از شهرهای پر از ساحل های آرا مش بخش و بی نهایت زیباست که گردشگران در سفر خود به کشور تایلند این شهر را بخاطر چشم اتداز های زیبای ساحل هایش اتنخاب می کنند. ساحل کارون سومین ساحل طولانی و بسیار زیبا و دیدنی جزیره ی پوکت است. که محل قرار گیری آن جایی میان پاتونگ از سمت شمال و کاتا از سمت جنوب است و همه ساله بسیاری از گردشگران در تور تایلند از آن بازدید می کنند.  این ساحلل دارایی امکانات غواصی و شنا بسیار خوبی است و انتهای جنوبی آن برای دوستداران ساحل چندان شلوغ نیست.ساحل کارون سه منطقه اصلی دارد.. مرکزز کارون شهر کوچک و سرزنده ایست که گردشگران تور ارزان تایلند برای غذا خوردن،خرید کردن و تفریحات دیگر به آن روی می آورند. در ضمنن اینجا همه‌جور خدماتی هم ارائه می‌شود؛ مثل انواع ورزش‌های آبی، تخت‌های مخصوص حمام آفتاب و قایق‌های بلند برای کرایه. ساحل کارون، برایی مسافران تور پوکت است که به دنبال آرامش و منظره‌های بکر هستند. در تمام سواحل، بازی‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب انجام می‌شود.

تور تایلند, ساحل کارون

 تور تایلند, جاذیه های پوکت, ساحل کارون

 تو تایلند, ساحل کارون

منبع: https://thailandtor.com

آشنایی با 7 مکان گردشگری و تاریخی استان خراسان رضوی+تصاویر

استان خراسان رضوی در شمال شرقی کشور عزیزمان ایران قرار دارد. مرکز این استان شهر مقدس مشهد می باشد و یکی از مکان های مهم این استان که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در طی سال به خود جذب می کند وجود بارگاه امام رضا (ع) می باشد. این استان در سال ۱۳۸۳ با تقسیم به ۳ استان ایجاد شد. در ادامه مطلب به ۷ مکان گردشگری و تاریخی استان خراسان رضوی می پردازیم.


پارک ملت

 پارک ملت مشهد از پارک های قدیمی و محبوب بین گردشگران و اهالی مشهد می باشد که در غرب این شهر قرار گرفته‌است. چرخ و فلک این بوستان هجدهمین چرخ و فلک مرتفع جهان می‌باشد . در قسمت شرقی پارک  شهربازی بزرگی وجود دارد که در طی سال های اخیردستگاه های بازی جدید و منحصر به فردی نصب شده که می توان گفت در کشور نظیر ندارد. باید اشاره کنیم که این شهربازی اولین شهر بازی در کشور است که عضو اتحادیه جهانی شهربازی های استاندارد شده است . چرخ فلک ۸۰ متری این پارک را هیچ کس از دست نمی دهد.

خراسان رضوی, پارک ملت

پارک ملت


آبشار ارتکند

آبشار ارتکند در ۱۱ کیلومتری مسیر مشهد به کلات نادری از مناطق بکر و ییلاقی شهرستان کلات نادری تفرجگاه “خنک رود ” یا آبشار  ارتکنده که مورد توجه گردشگران در تمام ایام سال قرار می گیرد. این منطقه تفریحی، آبشارها و غار آبیی بسیار زیبایی دارد که از جاده اصلی ۱۸ کیلومتر فاصله دارد . رود ارتکند از کوه های هزار مسجد سرچشمه می گیرد و ازز کنار آبادی ارتکند می گذرد.

ایران, خراسان رضوی, آبشار ارتکند

آبشار ارتکند


ییلاق اخلمد

ییلاق و آبشار اخلمد مشهد در روستای اخلمد چناران نزدیکی مشهد است که در آخر رودخانه موجود در این روستا  آبشار زیبای در دره ای میان کوه بینالود واقع شده است و قدمتی چند هزار ساله دارد. این ییلاق خوش آب و هوا که از گردشگاههای مشهد است در تمام ایام سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. دلیل جذب گردشگر به این ییلاق زیبا منظره بی نظیر درختان و دیوارهای سنگی به همراه آبشار بلند آن است. که در طی مسیر دره و آبشار اخلمد باغ های سرسبز و باصفای وجود دارد که از سپری کردن مسیر و هوای پاک آن نهایت لذت را خواهید برد. دره اخلمد دارای چندین آبشار می‌باشد که آبشار بزرگ آن ۴۵ متر ارتفاع دارد و آبشار کوچک ۲۳ متر ارتفاع دارد و در تمام فصول جاری است .بند اخلمد و غار اخلمد از دیگر جاذبه‌های روستای ییلاقی زیبای اخلمد می باشد. گردشگرانی که به شهر مقدس مشهد سفر می کنند بازدید از این ییلاق با صفا را در برنامه خود داشته باشند تا سفر به یادماندنی در گوشه ذهن خود به یادگار داشته باشند.

جاذبه های گردشگری ایران, ییلاق اخلمد

ییلاق اخلمد


آرامگاه عطار نیشابوری

آرامگاه عطار نیشابوری بنایی است تاریخی که در دوره تیموری توسط امیر علیشیر نوایی بر روی قبر عطار نیشابوری ساخته شد , این بنا در شهرستان نیشابور قرار دارد. در دوره های پهلوی دوم مرمت کامل و دهه ۷۰۰ نیز مرمت مختصر شد. بنای کنونی آرامگاه دارای هشت ضلع وگنبدی کاشی کاری شده و چهار در ورودی است. در نمای بیرونی آن چهار غرفه کاشی کاری شده تعبیه شده است و در وسط بقعه، قبر عطار و یک ستون هشت ترکی به ارتفاع ۳ متر وجود دارد. عطار چنانکه از نامش پیدا است، در نیشابور دکان عطاری داشت و در حمله مغول به نیشابور کشته شد.

نیشابور, آرامگاه عطار نیشابوری

آرامگاه عطار نیشابوری


دهکده چوبین

دهکده چوبین در روستای محمدآباد آقازاده از توابع شهر نیشابور واقع در استان خراسان رضوی قرار دارد که در آن بیش از ۱۳ تن چوب به کار رفته و دارای مسجد، رستوران ، خانه ، موزه و کتابخانه است.مسجد چوبی این دهکده نه تنها در ایران ، بلکه در جهان بی نظیر است. این مسجد می تواند تا ۸ ریشتر زمین لرزه را تحمل کند و معماری اش به گونه ای است که تا قرنها بعد امکان ادامه حیات دارد.

خراسان رضوی, نیشابور, دهکده چوبین

دهکده چوبین


آرامگاه کمال الملک

آرامگاه کماال الملک در جوار آرامگاه عطار نیشابوری و در میان باغی در حومه شهر نیشابور واقع است و در سمت غرب آرامگاه خیام و به فاصله دو کیلومتری از آن واقع است. این بنا در نقشه از دو مدول (پیمون) مربعی شکل تشکیل شده است و مستطیلی با تناسب ۱ بر ۲ را میسازند. اضلاع مربع در نما با یک قوس نیم دایره خود نمایی می کنند؛ حجم بنا از قوسهایی متقاطع که بر روی اقطار مربع زده شده اند پدید آمده که این قوسهای متقاطع، “تاقهای چهاربخش” را که در معماری سنتی ایران بسیار دیده شده اند را تداعی می کنند و احتمالا منبع الهام طراح نیز بوده است.

ایران, نیشابور, خراسان رضوی

آرامگاه کمال الملک


روستای بوژان

روستای بوژان از مناطق زیبا و سرسبز شهرستان نیشابور می باشد. بوژان در ارتفاعات سرسبز و سرشار از گلها و گیاهان دارویی قرار دارد و  چشم اندار دره سرسبز روستا و رودخانه جاری آن همراه با منظره کشتزار و باغهای گسترده،، جلوه بسیار زیبا و تماشایی دارند. روستا در شیبی ملایم در دو سوی دره در میان باغات واقع شده و خانه ها در این شیب، بهه صورت پلکانی چیده شدهاند. از دیگر جاذبه های روستا آبشارهای زیبای بوژان است که از ارتفاعات شمالی روستا سرازیر میشود. این مناظر پس از طی چند ساعت پیاده روی از داخل روستا به سمت شمال قابل دسترس میباشد.

جاذبه های گردشگری ایران, روستای بوژان نیشابور

روستای بوژان

منبع:تورکیش-تورمشهد.com

تور مشهد در هتل حافظ

هتل حافظ مشهد در خیابان خسروی ، نبش اندرزگو ۱۴ در فاصله چند قدمی از حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته است. هتل حافظ دارای ۵۰ باب اتاق ۲، ۳ و ۴ تخت می باشد و دارای تمامی امکانات رفاهی لازمست و در سال ۱۳۹۳۳ مورد بازسازی قرار گرفته است. دلیل محبوبیت این هتل بین گردشگران تور مشهد و تور ارزان مشهد مشرف بودن اتاق های بالکن دار هتل که مشرف به  بارگاه ملکوتی امام رضاست می باشد. هتل حافظ با دارا بودن امکاناتی نظیر آسانسور، لابی، رستوران، سرویس ایرانی و فرنگی، نمازخانه، اینترنت وایرلس رایگان در لابی و داشتن کادری  مجرب و کارر آزموده آماده پذیرایی از گردشگران گرامی می باشد.




منبع: تورکیش-تورمشهد.com

تور مشهد در هتل سینا

هتل سینا مشهد در حدفاصل چهارراه شهدا و چهارراه خسروی واقع شده است. این هتل تک ستاره دارای مزیتی ویژه است که آن فاصله نزدیک به حرم مطهر امام رضا (ع) می باشد. این هتل دارای ۵۲ اتاق مجهز می باشد و هر کدام از اتاقها دارای امکاناتی مانند: تلویزیون، اینترنت، صندوق امانات، تلفن، یخچال، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، تهویه و ….. می باشد و با کادری مجرب و خوش برخورد فضای امن و دلنشینی را برای اقامت گردشگران محترم تور مشهد فراهم کرده اند.





منبع:تورکیش-تورمشهد.com

دریاچه رمانتیک و رویایی نیلوفر قرمز در تایلند

 تور تایلند, اخبار تایلند
دریاچه نیلوفر قرمز تایلند

و سوار بر قایق با پارو زدن در میان این گل های زیبا یک روز هیجان انگیز و رمانتیک را سپری کنید. نام این دریاچه، کومفاواپی است که دریاچه ای کم عمق در شمال تاینلد است و عمق آن حداکثر ۱ متر است با این حال، وسعت این دریاچه تقریبا ۳۲ کیلومتر است و به دلیل وسعت زیاد آن است که خیلی ها به آن دریا می گویند. این دریاچه مطمئنا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند است که نباید از دست داد.

چطور به دریاچه نیلوفر قرمز برویم؟

دریاچه ی نیلوفر قرمز در بخش شمالی تایلند و در استان اودون تانی قرار دارد. از پایتخت تایلند یعنی شهر بانکوک برای اودون تانی، پرواز وجود دارد بنابراین می توانید سوار هواپیما شده و خودتان را به آنجا برسانید. بعد از رسیدن به فرودگاه اودون تانی باید ۵۰۰ کیلومتر بپیمایید که تاکسی هایی از فرودگاه به این مقصد وجود دارند.

 کدام فصل برای دیدن دریاچه نیلوفر قرمز مناسب است ؟

بهترین فصلی که میشود محو تماشای زیبایی خاص دریاچه نیلوفر قرمز شد در ماه های خنک بین نوامبر تا فوریه است و در ماه دسامبر گل های آن کاملا باز شده است، صبح ها بین ساعت ۶ تا ۱۱ بهترین زمان برای دیدن این نیلوفرهای آبی زیباست.

منبع: thailandtor.com