روزان کیش

تور کیش

روزان کیش

تور کیش

سفر به تنگه رغز در دل کوه های فارس

تنگه رغز تنگه ماجرا جویانه در دل کوه های استان فارس

تنگه رغز در دل کوه میان صخره ها محصور شده است این تنگه در استان فارس، ۳۰ کیلومتری شهرستان داراب واقع شده و محل زیبایی برای طبیعت گردی است. این دره بکر و زیبا در مجموع ۶۴ آبشار دارد که از میان این آبشارها ۱۴ آبشار مورد استفاده طبیعت گردان است. تنگه رغز یکی از زیباترین و شگفت انگیز ترین تنگه در ایرن محسوب می شود که هر ساله بر تعداد دوستداران این تنگه افزوده می گردد.

 جاذبه های ایران، تنگه رغز

تنگه زیبای رغز استان فارس

 مکان های دیدنی فارس، تنگه رغز

زلالی آب تنگه رغز

رغز در لغت به معنای راه بکر و لغزنده است. آبشار های رغز دارای ارتفاعات متفاوتی هستند که بلندترین آن ۶۵ متر و کوتاهترین آن ۶ متر است و مابقی آبشارها با پرش از روی آن و افتادن در آب قابل گذر است که دیدن و گذر از هریک از این آبشارها لذت خاصی دارد که باید حتما آن ها را تجربه کرد. حوضچه های رغز نیز دارای عمق های متفاوتی است. عمیق ترین حوضچه عمقی در حدود ۲۰ متر دارد و کم عمق ترین حوضچه عمقی در حدود ۶ متر دارد. با رسیدن به آخرین آبشار جنوبی به ارتفاع ۳۵ متر تنگه رغز به انتها می رسد.

 ایران، استان فارس، تنگه رغز

تنگه رویایی رغز

 جاذبه های ایران، تنگه رغز

تنگه رغز در میان کوه های فارس

تنگه رغز زیبایی اش را مدیون آبشارها و چشمه های فراوان است. هر آبشار یا آبگیر با دیگری متفاوت است و هرکدام زیبایی خاص خود را دارد. دیواره‌ های بزرگ و عظیم رغز در طول مسیر گاه سر به هم آورده‌ا‌ند و یک غار را تداعی می‌ کنند و گاه از هم فاصله می‌گیرند و محوطه‌ای زیبا می‌سازند. بهترین فصل برای بازدید این تنگه رویایی فصل های پر آب یعنی ماه اردیبهشت تا اوایل مهر می باشد که در این فصل ها تنگه رغز زیبایی بی نظیری دارد که باید در سفر به استان فارس دیدن این تنگه را نباید فراموش کرد.

 مکان های گردشگری فارس، تنگه رغز

نمایی جذاب از تنگه رغز

با رفتن به تنگه رغز شما شاهد آبشارهایی زیبا و بسیاری زیادی می شوید که مهم ترین آبشارها تنگه رغز وداع نام دارد. آبشاری با ارتفاع ۴۶ متر و عمق حوضچه زیر آن ۱۰ متر است برای فرود از این آبشار به طناب مخصوص کوهنوردی نیاز است.  این تنگه با آب های زلالل و صافش محل مناسبی برای شنا و شیرجه زدن است که لذت متفاوتی دارد. وب سایت جامع تورکیش – تور مشهد جاذبه های بی نظیر  ایران را به دشما گردشگران معرفی می کند تا شما عزیزان با دیدن این جاذبه ها شهر زیبایی رابرای سفر خود انتخاب کنید جزیره کیش یکی از مهم ترین مناطق دیدنی کشور ایران است از این رو تور کیش از پرطرفدارترین تورها در ایرن است  به ویژه تورهای کیش از شهرستان ها مورد محبوبیت گردشگران واقع شده است از این رو کمی نرخ ها را به اقزایش می باشد اما نگران نباشید وب سایت ما نرخ تور کیش از کرمان ، تور کیش از اصفهان را با بهترین نرخ روز به شما عزیزان ارائه می دهد تا سفری به یادماندنی را تجربه کنید.

استان فارس، تنگه رغز

شنا کردن در تنگه رغز

برای رفتن به تنگه رغز ابتدا خود را باید به شهر داراب استان فارس برسانید، بعد از طی کردن مسافتی، در حدود ۳۵ کیلومتری جاده داراب-شیراز به گردنه دراکویه می‌رسید. مسیر خاکی از اینجا شروع می‌شود. سوار نیسان می‌شوید و پس از گذشتن از منطقه کوه درختی در سمت چپ و مسیری در حدود ۲ ساعت مسیر خاکی به اتمام می‌رسد و پیمودن ادامه مسیر با پای پیاده آغاز میشود. از سمت راست جاده که شروع به پیاده روی کنید به چشمه بیدک می‌رسید. ادامه مسیر پاکوب بدون شیب است. رفته رفته شیب بیشتر می شود و سپس سراشیبی است و با عبور از روی سنگ های بزرگ در نهایت در مسیری بدون شیب به چشمه می رسید.

مکان های گردشگری ایران، تنگه رغز

نمایی زیبا از تنگه رغز

منبع: https://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/

نمایشگر ویدیو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.