روزان کیش

تور کیش

روزان کیش

تور کیش

معرفی معبد سفید قلب گردشگری در تایلند

 معبد سفید تایلند 

معبد سفید قلب گردشگری در تایلند

 معابد بسیاری در گوشه و کنار دنیا وجود دارد که هر کدام نمایی از هنر و خلاقیت معمار خود است. هر سرزمینی با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و همچنین مذاهبی که در آن وجود دارد خاستگاه معابد مختلف و متنوعی است؛ . یکی از منحصر به فردترین معابد دیدنی در تایلند، معبد وات رانگ کان (Wat Rong Khun) که به معبد سفید شناخته می‌شود است که در استان «چیانگ ری» (Chiang Rai) تایلند قرار دارد و بازدیدکنندگان تور تایلند بسیاری چه از خود تایلند و چه از کشورهای دیگر را به سمت خود جذب می‌کند و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این استان محسوب می‌شود.

تاریخچه معبد سفید
در اواخر قرن بیستم که اصل معبد «وات رانگ کان» در وضعیت نامناسبی قرار داشت ترمیم آن آغاز شد، اما به دلیل کمبود بودجه مراحل بازسازی آن متوقف شد.
در این میان هنرمند توانا، Chalermchai Kositpipat که زاده چیانگ رای بود تصمیم به بازسازی و ساخت این قلعه با سرمایه خویش گرفت و به منظور یادگیری و مراقبه مردم از آموزه‌های بودایی کار خود را شروع کرد. کار ساخت و بازسازی این معبد همچنان ادامه دارد و برآورد شده است که تا سال ۲۰۷۰ این پروژه تکمیل می‌شود.
رنگ این معبد سفید براق است که پاکی بودا را نشان می دهد. هر مجسمه معنای خاص خود را دارد. در اطراف معبد آبگیرهای فراوانی هست که ماهی های رنگی در آنها شنا می کنند. بازدید از وات رانگ  کان برای عموم آزاد ولی عکسبرداری از داخل آن ممنوع است.
منبع:  https://thailandtor.com
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.