روزان کیش

تور کیش

روزان کیش

تور کیش

پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی ورود زائران و گردشگران خارجی به مشهد

افزایش ۱۵ درصدی ورود زائران و گردشگران خارجی به مشهد

اگر چه مشهد شهری زیارتی است اما در طول تاریخ در کنار وجه مذهبی، برای بسیاری از مسافران جاذبه‌های توریستی و تاریخی هم داشته است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال برنامه‌ریزی کردیم که ۱۵ درصد ورود زائران خارجی را به مشهد افزایش دهیم و البته با توجه به حجم بالای مقاصد پرواز مستقیم از مشهد به سایر کشورها تلاش می‌کنیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

محمدحسن واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه سالانه ۲۵ میلیون زائر ایرانی و دو میلیون زائر خارجی را در مشهد میزبانی می‌کنیم، طرح جامع زیارت با محوریت زیارت گروهی تعریف کردیم که تاکنون در قالب این طرح ده هزار نفر از سال گذشته با ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف به مشهد و زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که شورای راهبردی گردشگری سلامت در سطح کشور شکل گرفت یک برش در استان ایجاد شد، ما نیز در سال تولید و اشتغال از ظرفیت گردشگری سلامت در مشهد که البته ظرفیت بسیار بالایی را در بخش متخصصین و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به خود اختصاص داده است، استفاده خواهیم کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بر همین اساس شیوه‌نامه‌ای در استان تدوین شد و براساس این شیوه‌نامه در حوزه گردشگری سلامت تاکنون ۶ شرکت و یک آژانس مسافرتی تائید صلاحیت شده است و مراکزی درمانی و آژانس‌هایی که در پی اخذ مجوز باشند می‌توانند با طی فرایندی در مشهد و در پایتخت، براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه علوم پزشکی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شده است کسب صلاحیت کنند.

وی با اشاره به توسعه گردشگری در مشهد در سه بخش سلامت، سیاحت و زیارت گفت: امسال پنجره گردشگری سلامت را با اولویت زائران خارجی در سال تولید و اشتغال باز می‌کنیم.

منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/mashhad-tour/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.