روزان کیش

تور کیش

روزان کیش

تور کیش

تراژدی مرگ مرجان های کیش ادامه دارد....!!!

هراز چندگاهی تاثیرات مخرب الودگی های زیست محیطی بر مرجان های زیبای دریای جنوب ممنشر میشود. نمیدونم اصلا چرا باید منتشر بشه وقتی هیچ بازخوردی نداره. وقتی کسی به فکر این چیزا نیست. مرجان های جزایر جنوبی ایران زیباترین مرجان های دنیا هستندو این نه اغراق نیست. البته یاد بگیو زیباترین بودند. دیگه اثری از اون زیبایی ها نیست!!به گزارش com.تورکیش-تورمشهد از صدا سیمای کیش:

             http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/ diving
تردد سالانه پانزده هزار کشتی حامل فرآورده های نفتی و افزایش روزافزون آنها در خلیج فارس و سکوهای نفت و گاز موجب شده که آلودگی ها به سادگی در آبها و سواحل خلیج فارس منتشر شوند.تخریب مرجانهای طبیعی ،تخریب اکوسیستم خلیج فارس ، از بین رفتن صدفهای مرواریدساز، هیدرولیز شدن تخم موجودات آبزی ، بارور نشدن و از بین رفتن آبزیان در مرحله نوزادی و از بین رفتن امنیت شغلی صیادان از عواقب آلودگی محیط زیست دریایی است.

xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com - marjan kish 2

خانم محمدی افزود:افزایش غلظت آب دریا بر اثر ساخت اسکله های نفتی و باراندازها، خاکبرداری و سایر آلودگی ها موجب نابودی و خفه شدن مرجانها در خلیج فارس می شوند به طوری که این موجودات دیگر قادر نیستند غذای خود را از آب تامین کنند و بسیاری  از مرجانهای اطراف کیش به همین علت از بین رفته اند.آقای عراقی ،فعال محیط زیست دریایی کیش می گوید:در سالهای گذشته صدفهای مروارید ساز در آبهای اطراف کیش به قدری زیاد بودند که با چشم دیده می شدند ولی به دلیل آلودگی های مختلف امروزه به ندرت می توان اثری از این صدفها یافت.

منبع: صدا سیمای کیش


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.