روزان کیش

تور کیش

روزان کیش

تور کیش

آبشار بکر و جذاب زردلیمه در استان چهارمحال بختیاری


آبشار زرد لیمه در 84 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهار محال بختیاری در دره ای عمیق در منطقه دیناران در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان اردل واقع شده است. این آبشار یکی از عریض ترین و بکر ترین آبشارهای ایران است که سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از این آبشار کوله بار خود را آماده سفر به استان چهار محال بختیاری می کنند. آبشار زرد لیمه یکی از سرچشمه های رودخانه کارون است و دارای عرض تاج 65 متر و ارتفاع 40 متر است.


 ایران، مکان های دیدنی ایران، آبشار زردلیمه  

نمایی جذاب از آبشار زرد لیمه[/caption]

 چهار محال بختیاری، آبشار زردلیمه

آبشار جذاب زردلیمه[/caption]

آبشار زردلیمه در کنار طبیعت جنگل های بلوط زاگرس، مراتع سرسبز و آثار باستانی همچون پل خدا آفرین، ایل راه باستانی، سنگ حجاری شده 6000 ساله که حدود 73 پله از آن باقی مانده و این منطقه را به یکی از زیباترین مناطق گردشگری ناشناخته ایران بدل کرده است که در سفر به استان چهار محال بختیاری نباید دیدن این آبشار شگفت انگیز را از دست داد.

 مکان دیدنی چهار محال بختیاری، آبشار زرد لیمه  

آبشار سبز زردلیمه[/caption]

نوع پوشش گیاهی این منطقه عمدتا جنگلی و از نوع بلوط و بادام و نوع پوشش مرتعی علاوه بر گندم و جو دیم بومیان، گون و سایر گیاهان مرتعی قابل مشاهده است. در کنار زیبایی‌ های این منطقه وجود عواملی همچون سختی دسترسی و کمبود آب در مسیر خصوصا در سالهایی که بارندگی به حد کافی نباشد، از دشواری‌ های بازدید از این منطقه است.

 ایران، استان چهار محال بختیاری، آبشار زرد لیمه  

تصویری از زیبایی آبشار زرد لیمه[/caption]

اگر از عاشقان طبیعت های بکر هستید آبشار زردلیمه را در برنامه گردشگری خود قرار دهید و یک روز به یادماندنی را در کنار این آبشار جذاب سپری کنید. بهترین موقع سفر به این منطقه زیبا فصل بهار است که آب و هوای مطبوع و تنوع گیاهی منطقه بر زیبای آن افزوده می شود شب در کنار آبشار با چادر و کیسه خواب بسیار لذت بخش است.

 جاذبه های چهار محال بختیاری، آبشار زرد لیمه

بهاری زیبا در کنار آبشار زردلیمه[/caption]

برای رسیدن به آبشار با شکوه زرد لیمه دو راه پیش روی دارید که مسیر اول بیشتر توصیه می شود. از شهر کرد به سمت منطقه اردل رفته و بعد از گذشتن از روستاهای کاج، کریم آباد و رستم آباد به سمت منطقه دیناران حرکت کنید ، روستای لشتر(Loshtar) آخرین روستای مسیر است که از اینجا به بعد بایستی راهی ماشین رو و خاکی ۵ کیلومتری را طی نمایید که در بین راه به سه راهی خاکی خواهید رسید که باید مسیر وسط را پی بگیرید که به ساختمان متروک تعاونی عشایر منتج می شود. شروع پیمایش اینجاست، در ابتدای مسیر پاکوب مشخص نیست که نیاز به راهنما یا GPS دارید. از شهر کرد تا ساختمان تعاونی عشایر ۱۲۰ کیلومتر است که تقریبا ۲٫۵ زمان نیاز دارد.

 ایران، شهر کرد، آبشار زردلیمه

آبشار عریض و بکر زرد لیمه[/caption]

راه دوم از روستای گزستان شروع می شود که باید راه روستای رستم آباد را به سمت صمصامی ادامه دهید بعد از پشت سر گذاشتن دشتک و گردنه چری تابلو های راهنما شما را به روستای گزستان هدایت خواهند کرد، جایی که بایستی کوله ها را به پشت بیاندازید. ایران دارای مناطق گردشگری و طبیعتی بکر  زیبایی می باشد که سالانه گردشگران بسیاری از داخل کشور و خارج از نقاط دیدنی ایران بازدید می کنند. جزیره کیش از محبوبترین مقاصد گردشگری ایران می باشد که دیدن نقلط گردشگری آن لذت خاصی دارد. سفر های کیش را می توانید با تور های شهرستان ها از جمله تور کیش از ساری، تور کیش از سنندج که قیمت های باور نکردنی ارائه می دهند تجربه کنید.



 چهار محال بختیاری،شهر کرد، آبشار زردلیمه


آبشار زردلیمه از دل کوه[/caption]

منبع:https://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.