روزان کیش

تور کیش

روزان کیش

تور کیش

شگفتی های ایران | گردنه حیران (جاده آستارا _ اردبیل)

هدف سایت جامع گردشگری تورکیش-تورمشهد.com معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی ایران و جهان می باشد تا بتوانید در برنامه  سفر خود قرار دهید و از این همه زیبایی لذت ببرید. در این پست به معرفی یکی از طبیعت های زیبا و خوش آب و هوای ایران به نام گردنه حیران می پردازیم.

گردنه حیران از مهمترین جاذبه ‌های گردشگری روستای حیران است که در مسیر راه ارتباطی آستارا – اردبیل قرار گرفته ‌است . این گردنه  آخرین منطقه حفاظتی استان گیلان می‌ باشد از یک طرف مشرف به کوه‌هایی است که پوشیده از جنگل‌های انبوه‌است و از سویی مشرف به دره‌ای نه چندان عمیق که از میان آن رود آستارا ، آقچای عبور می‌کند این رود تعیین کننده مرز استان گیلان ایران و کشور آذربایجان است، همچنین نصف جنگل ها و مراتع آن متعلق به ایران و نیم دیگر در کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

روستای زیبا حیران به دلیل طبیعت بکر و آب و هوایی دلنشین از مناطق گردشگری جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود. گردنه حیران تقریباً بیشتر مواقع در زیر ابرى از مه پنهان است، دره ‌ها و کوهپایه‌ هاى پوشیده از گل‌ ها و گیاهان جنگلى و مرتعى و گاو هایى که در حال چرا هستند با چشم ‌انداز زیبایى از کندو هاى عسل ، هر ببینده ای را متعجب می کند.

سازمان جنگلداری استان امکانات تفریحی و گردشگری را در گردنه حیران ایجاد کرده و همچنین تله کابین در حال نصب بر روی این منطقه می باشد.

آدرس : جاده اصلی اردبیل به آستارا – ابتدای تونل اردبیل تا ۵ کیلو متری آستارا، فاصله تا مرکز شهر ، ۴۰ کیلومتر

ایران, جاده حیران

گردنه حیران

جاده آستارا _ اردبیل, گردنه حیران

گردنه حیران

جاذبه های گردشگری ایران, گردنه حیران

گردنه حیران

ایران, گردنه حیران

گردنه حیران

منبع: تورکیش-تورمشهد.com

:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.